Skip to content
Home

Wybór wydarzenia

  • 22. Festiwal Księżnej Daisy: Da Capo al Fine (reż. i scenariusz Cezary Kosiński)KINO ZDROWIE,SOKOŁOWSKO

    Wykonawcy:
    Cezary Kosiński – Cezary
    Anna Lobedan – Ania
    Marcin Markowicz – oprawa muzyczna

    O spektaklu

    Spektakl muzyczny Da Capo al Fine w reżyserii Cezarego Kosińskiego to przedstawienie, które w dowcipny i lekki sposób opisuje perypetie małżeństwa z kilkuletnim stażem.


    Ania (Anna Lobedan) jest kontrabasistką. Ma klasyczne wykształcenie muzyczne i stałą pracę. Ceni sobie spokój i bezpieczeństwo, choć coraz częściej dopada ją znużenie i potrzeba wyrwania się z kolein codzienności. Cezary (Cezary Kosiński) to z kolei żyjący
    marzeniami z młodości niedoszły muzyk rockowy, który w krytycznej fazie kryzysu wieku średniego postanawia oddać się dawno zapomnianej pasji. W tym celu kupuje syntezator.


    Dość szybko okazuje się, że dwa instrumenty pod jednym dachem to za dużo. Na tym tle dochodzi do zabawnych konfliktów. Te, początkowo drobne utarczki, z czasem przeradzają się w poważny kryzys. Bohaterowie nie zdają sobie sprawy, że w zasadzie pragną tego samego - zmiany, przygody, świeżości.


    Czy ich związek przetrwa tę próbę? Czy będą zmuszeni do wyboru – ja albo my? Czy da się połączyć życie z drugą osobą pod jednym dachem i realizację swoich pragnień?


    Burzy, w której znaleźli się Ania i Cezary, towarzyszyć będzie oprawa muzyczna autorstwa Marcina Markowicza. Kompozycje łączące elementy muzyki klasycznej i współczesnej zostaną wykonane na żywo.

    Spektakl zostanie zaprezentowany premierowo w ramach 22. edycji Festiwalu Księżne Daisy (26-29.06.2025).

  • 22. Festiwal Księżnej Daisy: Da Capo al Fine (reż. i scenariusz:Cezary Kosiński) TEATR LALKI I AKTORA, WAŁBRZYCH

    Wykonawcy:
    Cezary Kosiński - Cezary
    Anna Lobedan - Ania
    Marcin Markowicz – oprawa muzyczna

    O spektaklu

    Spektakl muzyczny Da Capo al Fine w reżyserii Cezarego Kosińskiego to przedstawienie, które w dowcipny i lekki sposób opisuje perypetie małżeństwa z kilkuletnim stażem.

    Ania (Anna Lobedan) jest kontrabasistką. Ma klasyczne wykształcenie muzyczne i stałą pracę. Ceni sobie spokój i bezpieczeństwo, choć coraz częściej dopada ją znużenie i potrzeba wyrwania się z kolein codzienności. Cezary (Cezary Kosiński) to z kolei żyjący marzeniami z młodości niedoszły muzyk rockowy, który w krytycznej fazie kryzysu wieku średniego postanawia oddać się dawno zapomnianej pasji. W tym celu kupuje syntezator.

    Dość szybko okazuje się, że dwa instrumenty pod jednym dachem to za dużo. Na tym tle dochodzi do zabawnych konfliktów. Te, początkowo drobne utarczki, z czasem przeradzają się w poważny kryzys. Bohaterowie nie zdają sobie sprawy, że w zasadzie pragną tego samego - zmiany, przygody, świeżości.

    Czy ich związek przetrwa tę próbę? Czy będą zmuszeni do wyboru – ja albo my? Czy da się połączyć życie z drugą osobą pod jednym dachem i realizację swoich pragnień?

    Burzy, w której znaleźli się Ania i Cezary, towarzyszyć będzie oprawa muzyczna autorstwa Marcina Markowicza. Kompozycje łączące elementy muzyki klasycznej i współczesnej zostaną wykonane na żywo.

    Spektakl zostanie zaprezentowany premierowo w ramach 22. edycji Festiwalu Księżnej Daisy (26-29.06.2025) w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Kinoteatrze Zdrowie w Sokołowsku.

  • 22. Festiwal Księżnej Daisy: Maniucha Bikont - Porządki FILHARMONIA SUDECKA,WAŁBRZYCH

    Wykonawcy:
    Maniucha Bikont – śpiew, baraban, tuba, trójkąt
    Assaf Talmudi – akordeon, syntezator, komputer, chórki
    Szczepan Pospieszalski – trąbka, syntezator, chórki
    Ksawery Wójciński – kontrabas


    Program:
    Utwory z albumu Porządki Maniuchy Bikont (muz. Maniucha Bikont, arr. Assaf Talmudi, Szczepan Pospieszalski, Ksawery Wójciński, sł: Marcin Wicha):
    Dziś w programie (1)
    Dam dyla
    Dziś nieczynne
    Dziś w programie (2)
    W oceanie
    Gimnazjum mrok
    Serce mi wydoroślało
    Hej, jak się masz?
    Smutna Maniuszka
    Szczęśliwe czasy
    Czarny
    Mars
    Luli


    O koncercie

    Najnowszy projekt łączący tradycję, elektronikę i jazz, dryfując w stronę muzyki indie. To osobiste historie na wielogłos, bogate instrumentarium i autorskie teksty.
    Bazując na własnych nagraniach terenowych, Bikont na nowo opowiada stare historie. Tytułowe „porządki” odnoszą się zarówno do życia codziennego, rozliczenia mrocznych historii ze szkolnych korytarzy, jak i pokazania osobistej perspektywy na wojnę za wschodnią granicą. Autorem tekstów jest Marcin Wicha – grafik, autor książek (m.in. Rzeczy, których nie wyrzuciłem nagrodzonej Nagrodą Nike). Aranżacje powstały we współpracy z Assafem Talmudim, producentem i instrumentalistą sceny punk, folk, jazz i pop.

  • 22. Festiwal Księżnej Daisy:Muzyka z przełomu wieków ZAMEK KSIAŻ-SALA MAKSYMILIANA,WAŁBRZYCH

    Wykonawcy:
    Jakub Jakowicz – skrzypce
    Katarzyna Budnik – altówka
    Marcin Zdunik – wiolonczela
    Grzegorz Mania – fortepian


    Program:
    Władysław Żeleński – Kwartet fortepianowy c-moll op. 61 (36’)
    Xaver Scharwenka – Kwartet fortepianowy F-dur op. 37 (40’)

    O koncercie

    Kameralny, czyli jaki? Słownik Języka Polskiego podpowiada nam, że jest to przestrzeń „niewielkich rozmiarów dająca wrażenie spokoju i przytulności” albo wydarzenie „odbywające się w niewielkim pomieszczeniu lub z udziałem niewielu osób”.
    Zarówno jedna, jak i druga definicja trafia idealnie w naszą wizję koncertów kameralnych, na które serdecznie Państwa zapraszamy. Podczas tych wieczorów, w przytulnej atmosferze i zmniejszonym audytorium, nie zobaczymy potężnej orkiestry, solistów oraz dyrygenta, który kolejnymi ruchami batuty chce ukazać swoją wizję dzieł symfonicznych. Ujrzymy za to mistrzów kameralistyki, którzy w niewielkich składach, ramię w ramię jak jeden organizm, zabiorą nas w podróż przez kolejne dzieła rodzimych kompozytorów.
    „Scena Muzyki Polskiej” to bowiem szansa na pogłębienie wiedzy o ojczystej muzyce, która mimo ogólnego rozwoju techniki, mediów, zaawansowanych systemów badawczych, wciąż wydaje się być starą książką na regale, którą znamy jedynie z okładki albo w ogóle o niej zapomnieliśmy. Wystarczy wyciągnąć po nią rękę…


    Koncert współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Scena Muzyki Polskiej, finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

  • 22. Festiwal Księżnej Daisy: Młoda Orkiestra Nowego Teatru. Współbrzmienia TEATR LALKI I AKTORA, WAŁBRZYCH

    Wykonawcy:
    MONT – Młoda Orkiestra Nowego Teatru
    Dagna Sadkowska – dyrygent
    Sean Palmer – reżyser, koordynator ścieżki audiowizualnej


    O koncercie

    Młoda Orkiestra Nowego Teatru to projekt realizowany od 2018 roku, którego głównym celem jest rozwój kompetencji muzycznych i społecznych poprzez wspólne muzykowanie. Pod okiem muzyków i kompozytorów młodzież staje przed szansą stworzenia kompozycji słowno-muzycznych i wspólnego wykonania utworów. Na koncercie zaprezentowane zostaną autorskie kompozycje i improwizacje do filmów animowanych, muzycznie ilustrując wizualne narracje i szukając nowego języka wyrażania emocji.

  • 22.Festiwal Księżnej Daisy: Mysterium musicum - FILHARMONIA SUDECKA,WAŁBRZYCH

    Wykonawcy:
    Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent
    Anna Bernacka – mezzosopran
    Orkiestra Smyczkowa Filharmonii Sudeckiej
    Polifonija Choir, Szawle, Litwa
    Linas Balandis – przygotowanie chóru

    Program:
    Sven-David Sandström – Missa Brevis na mezzosopran, chór mieszany i orkiestrę smyczkową (37’)
    Kyrie eleison (I, III)
    Christe eleison
    Gloria in excelsis Deo
    Et in terra pax
    Laudamus te
    Gratias agimus tibi
    Domine Deus
    Qui tollis peccata mundi
    Qui sedes ad dexteram Patris
    Quinam tu solus sanctus
    Cum sancto spiritu
    Sanctus
    Osanna in excelsis
    Benedictus
    Osanna repetatur
    Agnus Dei
    Dona nobis pacem
    Krzysztof Penderecki/Boris Pergamenschikow – Agnus Dei z Polskiego Requiem na orkiestrę smyczkową (8’)

    O koncercie

    Koncert rozpoczynający 22. Festiwal Księżnej Daisy wprowadzi słuchaczy w kontemplacyjny nastrój za sprawą dwóch dzieł wokalno-instrumentalnych: Agnus Dei Krzysztofa Pendereckiego i Missa Brevis Svena-Davida Sandströma.

    Wybrana część Polskiego Requiem zestawiona jest z „krótką Mszą” szwedzkiego kompozytora. Modlitwa „Baranku Boży” będąca prośbą o pokój i zmiłowanie, napisana została przez Mistrza w 1981 roku, po śmierci i ku pamięci Kardynała Stefana Wyszyńskiego.



  • 22. Festiwal Księżnej Daisy:W harmonii dialogu FILHARMONIA SUDECKA, WAŁBRZYCH

    Wykonawcy:
    Szymon Krzeszowiec — skrzypce
    Marcin Markowicz — skrzypce
    Maurycy Stawujak — fortepian

    Program:
    Béla Bartók — 44 duety na dwoje skrzypiec Sz. 98 (wybór) (30′)
    Maurycy Moszkowski — Suita na dwoje skrzypiec i fortepian G-dur op. 71 (20′)
    Dymitr Szostakowicz — wybór utworów na dwoje skrzypiec i fortepian (7′)
    Preludium
    Gawot
    Walc

    O koncercie

    Dobrą okazją do wspomnienia różnych wydarzeń z przeszłości są kolejne rocznice. O niektórych wolelibyśmy zapomnieć, inne, jak choćby wspomnienia dnia ślubu, czy najbardziej popularne – urodziny, stają się okazją do wspólnych spotkań i obdarowania upominkami. W wielu kulturach ważnym wydarzeniem są rocznice śmierci – z jednej strony to kolejne wspomnienie tych, których już nie ma z nami, z drugiej okazja do wspomnienia i przypomnienia czegoś co po sobie zostawił. W tym roku ,,muzyczny świat” wspomina między innymi: 100. rocznicę śmierci Maurycego Moszkowskiego, 50-tą Dymitra Szostakowicza oraz 80-tą Béli Bartóka. Ich muzyka jest wciąż żywa, a okrągłe rocznice są świetną okazją do przypomnienia choćby części dorobku, jaki po sobie zostawili.


    44 Duety Beli Bartoka (1881-1945) to zbiór utworów napisanych na dwoje skrzypiec, opublikowany po raz pierwszy w 1931 roku. Zostały one oparte na ludowych melodiach węgierskich, słowackich oraz bałkańskich. Kompozytor wykorzystał je do celów edukacyjno-muzycznych, wprowadzając do utworów jednocześnie elementy współczesnej harmonii i rytmiki. Kompozycje są bardzo zróżnicowane pod względem technicznym i stylowym; wymagają od wykonawców dużej wirtuozerii i znajomości różnych tradycji ludowych.


    Suita na dwoje skrzypiec i fortepian op. 6, skomponowana w latach 1877-1878 przez związanego z Wrocławiem Moritza Moszkowskiego (1854-1925), to jeden z ważniejszych utworów w literaturze kameralnej na taki skład. Kompozycja składa się z czterech części, które są zróżnicowane pod względem charakteru i tempa. Utwór charakteryzuje się pięknymi, romantycznymi i lirycznymi tematami muzycznymi przeplatanymi z efektownymi i bardzo wirtuozowskimi fragmentami.

    Trzy utwory na 2 skrzypiec Dymitra Szostakowicza (1906-1975) to miniatury będące transkrypcją z fragmentów jego muzyki baletowej skomponowanej na orkiestrę symfoniczną. W przeciwieństwie do muzyki koncertowej Szostakowicza - Preludium, Gawot i Walc wchodzące w skład cyklu, przejawiają bardzo liryczny, pogodny, lekki, a czasami wręcz żartobliwy charakter. Wybrane utwory cieszą się wysoką popularnością i są jednymi z najczęściej wykonywanych utworów rosyjskiego kompozytora.

  • Bo miłość moja jak morze bez granic

    Wykonawcy:
    Jurek Dybał – dyrygent
    Michel Lethiec – klarnet
    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

    Program:                                                                                                                                                                    Władysław Szpilman – „Walc w starym stylu” (5’)                                                                                                              George Gershwin/Franck Villard – Suita ,,Porgy and Bess’’ na klarnet i orkiestrę smyczkową (fragment) (25’)

    [przerwa 20’]
    Leonard Bernstein – Tańce symfoniczne z musicalu ,,West Side Story’’ (23’)

  • Hiszpańsko-portugalskie flamenco – koncert z cyklu Filharmonia w Królewskiej

    Wykonawcy:
    Beyond Tradition:
    María Leiva Sepúlveda — piccolo/Flet poprzeczny
    Bernardo Beirão — kompozycja/wokal
    Miguel Vasconcelos — fortepian
    Iván López Domínguez — instrumenty perkusyjne
    Manuel Fernández García — gitara klasyczna
    Radosława Lascar — wiolonczela
    Manuel Velert Márquez — electronika/palmas

    Program:
    Bernardo Beirão:
    Bulerías de Lisboa
    Sei de um rio
    Invocações
    Laurinda
    Rumba dos Desajeitados
    Ausência
    Com que Voz

    Czas trwania: TBA
    Ceny biletów: 40 / 20 zł

    Cykl koncertów Filharmonia w Królewskiej dofinansowano ze środków budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz objęto patronatem honorowym Marszałka Województwa Dolnośląskiego Pawła Gancarza.

  • Koncert Familijny w Filharmonii Sudeckiej: Piosenki z naszego dzieciństwa

    Program:
    Piosenki w opracowaniach Tomasza Krezymona:
    „Karuzela”, „Kurki trzy”, „Kółko graniaste”, „Ojciec Wirgiliusz”, „Chodzi lisek”, „Tańczymy labada”, „Jagódki”, „Na Wojtusia”, „Mam chusteczkę”, „Jadą, jadą misie”, „Ta Dorotka”, „Nie chcę cię znać”, „My jesteśmy krasnoludki”, „W murowanej piwnicy”, „Gdzieżeś ty bywał”, „Zachodźże słoneczko”

    Wykonawcy:
    Tomasz Krezymon – piano, aranżacje, kierownictwo muzyczne
    Paweł Maruszak – perkusja
    Marcin Olak – gitara
    Paweł Bomert – gitara basowa
    Paulina Mogielska – wokal
    Magdalena Ksiądzyna — I skrzypce
    Olga Malyk — II skrzypce
    Zofia Kowalczyk — altówka
    Bożena Kotwińska — wiolonczela
    Inez Więckowska-Malińska — flet
    Ilona Hlubek-Długołęcka — obój
    Mikhail Bachyla — trąbka
    Dariusz Piechowiak — puzon
    Chór Dziecięcy Filharmonii Sudeckiej
    Anna Kupczyńska – dyrygent
    Katarzyna Radoń – przygotowanie chóru
    oraz gościnnie:
    Ida Krezymon
    – wokal

    Polskie piosenki znane wszystkim dzieciom oraz ich rodzicom i dziadkom, przekazywane z pokolenia na pokolenie, w różnych stylach muzycznych: swing, jazz, salsa, rock. Piosenki, z którymi można rozkręcić wspaniałą zabawę – baw się razem z nami!

  • Koncert Familijny w Filharmonii Sudeckiej: Przewodnik po Beethovenie

    Wykonawcy:
    Jan Bielak – dyrygent
    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

    Program:
    Ludwig van Beethoven – fragmenty wybranych dzieł:
    Uwertura koncertowa Coriolan op. 62
    V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73
    V Symfonia c-moll op. 67
    VII Symfonia A-dur op. 92
    VIII Symfonia F-dur op. 93
    IX Symfonia d-moll op. 125

    Beethoven? Dramatyczny, triumfalny, nonszalancki. Zaskakujący. Odkryj go.

    Czas trwania: 60 minut
    Ceny biletów: 20 zł

  • Paktując z diabłem

    Wykonawcy:

    Tomasz Tomaszewski – dyrygent
    Simon Zhu – skrzypce
    Marta Niedźwiecka – klawesyn
    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

    Program:

    Georg Friedrich Händel – The Arrival of the Queen of Sheba z oratorium „Salomon” (4’)
    Archangelo Corelli – Concerto Grosso D-dur op. 6 No. 4 (10’)
    Adagio – Allegro
    Adagio
    Vivace
    Giga. Allegro
    Georg Philipp Telemann – Suita „Don Quixote” (15’)
    Ouverture / Uwertura
    Le réveil de Quichotte / Przebudzenie Don Kichota
    Son attaque des moulins à vent / Atak na wiatraki
    Ses soupirs amoureux après la Princesse Dulcinée / Pełne miłości westchnienia za księżniczką Dulcyneą
    Sanche Panse berné / Sancho Pansa oszukany
    Le galope de Rosinante / Galop Rosynanta
    Celui d’ane de Sanche / Osioł Sancho Pansy
    Le couché de Quichotte / Spoczynek Don Kichota

    przerwa (20′)

    Johann Sebastian Bach – Koncert na dwoje skrzypiec d-moll (20’)
    Vivace
    Largo, ma non tanto
    Allegro
    Giuseppe Tartini – Sonata „Z trylem diabelskim” (18’)
    Larghetto ma non troppo
    Allegro moderato
    Andante
    Allegro assai – Andante – Allegro assai

  • Poranki Muzyczne dla szkół i przedszkoli „Gdy opera drzwi otwiera”

    Czas na rozśpiewany finał czyli spotkanie z muzyką operową

    Program:
    Leonard Bernstein – „I Feel Pretty” z musicalu „West Side Story”
    Gioacchino Rossini – Humorystyczny duet dwóch kotów
    Jacques Offenbach – Duet „Ach ta chytra jędza” z operetki „Małżeństwo przy latarniach”
    Imre Kálmán– Czardasz z operetki „Księżniczka czardasza”
    Nico Dostal – „Dziewczęta z Barcelony” z operetki „Clivia”
    Frederick Loewe – „Przetańczyć całą noc” z musicalu „My Fair Lady”

    godz. 10:00
    godz. 11:45
    Sprzedaż internetowa na g. 11:45 zostaje odblokowana po dokonaniu przynajmniej jednej rezerwacji grupowej. W celu dokonania rezerwacji grupowej prosimy o kontakt z Kasą Biletową (nr tel.: 501 674 397, mail: bilety@filharmoniasudecka.pl)

  • Poranki Muzyczne dla szkół i przedszkoli „Piegowaty koncert”

    Opowiemy o przygodach piegowatej Pippi i zaśpiewamy ulubione piosenki z Akademii Pana Kleksa.

    Wykonawcy:
    Anna Osowska-Kud — skrzypce I
    Olha Malyk — skrzypce II
    Magdalena Nienartowicz— altówka
    Eduard Radzvillovich — wiolonczela
    Karol Wiśniewski — kontrabas
    Inez Więckowska-Malińska — flet
    Mikahil Bachyla — trąbka
    Maja Cędrowicz — śpiew                                                                                                                                                      Paweł Stuczyński – fortepian

    Program:
    Andrzej Korzyński – „Witajcie w naszej bajce”, „Kaczka dziwaczka”, „Księżyc raz odwiedził staw”, „Na wyspach Bergamutach” z filmu „Akademia Pana Kleksa”
    Jan Johansson – temat przewodni z filmu „Pippi Pończoszanka”
    Louis Guglielmi – „Cherry Pink and Apple Blossom White”

  • Rozmowy w C-dur: „Od klasyki do wirtuozerii - spotkanie z mistrzami muzyki” Spotkanie dyskusyjne

    Każdego roku w wałbrzyskiej Filharmonii wykonywane są utwory kompozytorów z różnych epok. Wiele z nich ma za sobą ciekawe historie i fakty, które nie są szeroko znane większej publiczności. Jeżeli chcecie je poznać, zapraszamy do udziału w cyklu spotkań dyskusyjnych Rozmowy w C-dur. Na początku każdego miesiąca nasi producenci oraz zaproszeni goście opowiedzą Wam o kompozytorach i utworach, które będziecie mogli usłyszeć na żywo podczas naszych koncertów. To wspaniała okazja do pogłębienia swojej wiedzy o muzyce, poznania nowych twórców i ich dzieł oraz wspólnej rozmowy i dyskusji z innymi melomanami.

    Czas trwania: ok. 60 minut
    Bilety: 5 zł*
    *Uczestnicy otrzymają 5 zł rabatu na bilety na koncerty, które kupią po zakończeniu spotkania w Kasie Biletowej Filharmonii Sudeckiej.

     

    Rezerwacje grupowe prosimy kierować do naszej Kasy Biletowej:
    tel.: 501 674 397
    e-mail: bilety@filharmoniasudecka.pl

  • Stradivarius – arcydzieło lutnictwa

    Wykonawcy:
    Alexander Humala – dyrygent
    Janusz Wawrowski – skrzypce
    Ostap Slobodianuk – skrzypce
    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

    Program:
    Pablo de Sarasate – Introdukcja i Tarantela op. 43 (7’)
    Grażyna Bacewicz – Koncert skrzypcowy nr 2 (20’)
    Wolfgang Amadeusz Mozart – Symfonia D-dur „Praska”

  • Triumf ducha-zakończenie sezonu

    Wykonawcy:
    Mikhail Mering – dyrygent (laureat Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga)

    Uczestnicy programu Kształcenia Młodych Talentów AKADEMIA OPEROWA Teatru Wielkiego-Opery Narodowej:
    Natália Tuznik – sopran
    Zuzanna Nalewajek – mezzosopran
    Piotr Kalina - tenor
    Szymon Raczkowski – bas

    Chór Narodowego Forum Muzyki
    Lionel Sow – kierownictwo artystyczne Chóru NFM
    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

    Program:
    Ludwig van Beethoven – IX Symfonia d-moll (82′)
    Allegro ma non troppo, un poco maestoso
    Scherzo. Molto vivace – Presto
    Adagio molto e cantabile
    Finale

    Czas trwania: 100 minut (w koncercie nie ma przerwy)
    Ceny biletów: 100 / 60 zł

  • Z wizytą w Italii

    Wykonawcy:
    Piotr Bywalec – dyrygent
    Jan Piltz – fortepian
    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej

    Program:
    Ludwig van Beethoven – Koncert fortepianowy nr 3 c-moll (40′)
    Allegro con brio
    Largo
    Rondo. Allegro

    przerwa (20′)

    Felix Mendelssohn-Bartholdy – Symfonia nr 4 A-dur „Włoska” (30’)
    Allegro vivace
    Andante con moto
    Con moto moderato
    Saltarello. Presto

  • Zakwitły pieśni na łące

    Wykonawcy:
    Chór Mieszany Filharmonii Sudeckiej
    Marta Moneta-Napierała — przygotowanie chóru
    Jacek Sykulski, Paweł Stuczyński — aranżacje
    Aleksandra Suchowiecka — prelekcja
    Gość specjalny:
    Stanisław „Stanley” Łopuszyński — klawesyn, fortepian

    Muzycy Filharmonii Sudeckiej:
    Anna Osowska-Kud — I skrzypce
    Olha Malyk — II skrzypce
    Zofia Kowalczyk — altówka
    Wojciech Kud — wiolonczela
    Inez Więckowska-Malińska — flet
    Ilona Hlubek-Długołęcka — obój
    Alicja Korpal-Karasiewicz — fagot
    Szymon Fortuna — klarnet
    Marek Długołęcki — instrumenty perkusyjne

    Program:
    Pieśni ludowe w aranżacji Jacka Sykulskiego na chór i zespół instrumentalny:
    W polu lipeńka
    Niedaleko jeziora stała lipka zielona
    Rosła kalina liściem szerokim
    W szczerym polu gruszka stoi
    Pod borem sośna
    Stoi na łączce olszyna
    Za lasem jodłowym
    Hejze ino fijołecku leśny
    W jarząbkowym lesie

    Pieśni ludowe w aranżacji Pawła Stuczyńskiego na chór i fortepian:
    Zielona rutka
    Listeczku dębowy
    Czas trwania: 100 min
    Ceny biletów: 20 zł